Sjukt irriterad

Ligger nu i sängen efter en lång helg. Jobbade morgon i lördags, solen sken och vi satt ute och njöt en hel del...vi gick också på en långpromenad och köpte lördagsgodis till the gansters..blev en promenad på 1 timme ungefär och det var såå skönt att få röra lite på sig.
Efter jobbet cyklade jag till mamma och pappa, hjälpte till lite med städning, gick en promenix med hunden och åkte och fixade lite ärenden med pappa. På vägen hem hämtade vi upp Emelie som hade fullt med packning.. :) Vi satte igång med att förbereda vår 5 - kamp.
Gästerna kom, vi käkade god mat, körde vår 5 kamp och guess what??
MITT LAG VANN ;D
Min syster Jonna och hennes vän Thess kom förbi och det slutade med att Emelie och jag flög omkring inne i en mörk van...det fick bara plats 2 bredvid föraren och vi var ju 3 så vi hoppade in där bak. Vi kände oss som flyktingar inne i en mörk cell ;)
Emelie skulle hem för att börja jobba tidigt, vi andra drog ner till stan för att ta en öl!!
Det blev inte så sent men jag var seg imorse ändå..Jonna och jag gick upp vid 11, drack kaffe och satte på en film. Efter massa slappande i soffan var jag tvungen att göra mig iordning för jobb. Tänkte att jag skulle gå in till jobbet från stan..
Så blev det, satte på mig jympadojjorna och traskade iväg..mindre än halvvägs kände jag hur det värkte i hälen men hade inte tid att stanna och vad skulle jag göra??
Väl framme var det en STOR lättnad att få ta av sig skorna...
IRRITATION NR 1: 4 blåsor på fötterna. En på varje häl och en på varje lilltå..(de på hälarna blev jättestora och vätskefyllda)
 
Eftermiddagen / kvällen sprang iväg och efter jobbet kom jag på IRRITATION NR 2: att jag bara hade ett linne med mig, ingen kofta eller tröja..
IRRITATION NR 3: Jag smsade mamma och frågade om hon eller pappa kunde skjutsa hem mig..Svar; vi har druckit vin!!
IRRITATION NR 4: Jag hade massa ouppackade väskor stående överallt, så jag snubblade ju på dom såklart..var trött och var inte på humör alls men satte i ren ilska igång att packa upp dem,..
IRRITATION NR 5, 6 och 7: Min pojkvänns mobil verkar bara funka ibland..inte när jag försöker ringa honom, och mina sms går inte ens fram, ;/
Mina favorit solglasögon är borta ;/
Det är säkert massa mer som jag har irriterat mig på idag men jag kan inte komma på mer..

Idag har jag i alla fall varit SJUKT IRRITERAD och jag gillar inte den känslan alls, så nu satsar jag på en god natt sömn och en underbar dag imorgon.

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0