Skänninge marken

Jag har börjat knapra i mig "hårkontroll" som jag köpt på Life för 149 kronor. "Komplett näring för hår, hud och naglar"
Anledningen till detta är att jag har börjat få så grymt tunt hår, det är helt galet..jag kan dra fingrarna igenom håret och få med mig massa hårstrån. Mina naglar brukar vara långa och fina men har börjat gå av väldigt lätt så jag kände att jag var tvungen att göra något åt detta. Hörde talas om Hårkontroll och på den vägen är det. Jag har nyss börjat med tabletterna och det ligger 120 stycken i en förpackning, det vill säga de räcker i 2 månader. Tycker i alla fall att det är värt att testa. Någon som vet om de funkar??

På bilden: Mina nya piller Hårkontroll från Life som jag tappert knaprar i mig varje dag.

Gårdagen bestod av jobb - hade kvällspass till klockan 21, dagen gick rätt fort och jag lagade en ny rätt på jobbet som jag aldrig gjort förut. Färgglad fiskgryta. Tyckte det lät spännande och god blev den också, fisk, curry, spagetti, tomater, fiskbuljong och purjolök tror inte jag missade något nu :)

Efter jobbet i tisdags cyklade jag hem till mamma och pappa för att hämta en grej, då blev jag erbjuden blåbärspaj som jag inte kunde säga nej till. Efter det cyklade jag hem "till min gata i stan" (som Stina säger i Saltkråkan) Siri kom förbi ett tag och vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Det kändes att det var på tiden och att det var behövligt! Tack!!

Med tanke på att jag skulle börja jobba 7,30 i dag (egentligen igår eftersom det är torsdag redan men jag låtsas att det är onsdag) så blev det inte så sent. Jag gick och la mig, och var precis på väg att somna när jag hör MASSA folk gapa och skrika utanför fönstret på gatan. Vi bor ändå på tredje våningen så jag tyckte att det var väldigt konstigt för det lät som om de stod precis vid mitt öra. Detta gjorde att jag inte kunde somna förens 03,00 cirka så det blev endast  3 timmars sömn för min del.

Efter jobbet kände jag mig inte så trött som jag trodde jag skulle vara men efter att ha slängt mig i sängen när jag kom hem slocknade jag direkt. Pappa, mamma och jag hade bestämt att tillsammans åka till Skänninge marken för att titta runt lite. Så det blev en powernap på en och en halv timme, en ganska lång powernap va? I Skänninge var det mycket folk, lite halvbra grejer att titta på men vi hade det trevligt ändå och vi kom såklart inte hem tomhänta nån av oss :)
För min del blev det en plånbok, (som nu går att stänga med alla mina kort och grejjer jag har i den) naturgodis, julkort och vanliga grattis kort och julpapper. Det kändes skumt att köpa julgrejjer på ett sätt men det var billigt och jag vet att det inte kommer bli av annars. Jag brukar ha fullt upp med att planera, julhandla, julstäda, slå in paket och fixa 100% julstämning under november och december så jag glömmer bort det praktiska som julkort, etiketter och julpappret =) Vilket också är en stor del av hela fadderullan kring julen :)  ÅHH jag älskar julen!! (L)

Nej, usch och fy ingen jul riktigt än nu är det sommar och sol!!

Imorgon väntar jobb 13,45 till 21 tror jag eller 22 ( Bäst att kika i kalendern så det inte blir helt galet) Innan dess lite träning och en sväng ner till stan OM jag nu inte ligger och sover hela förmiddagen vill säga. ;)

Sov gott!!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0