Yippie!

Idag skulle jag ju gå upp tidigt var tanken..men eftersom att någon uppfann snooze så användes den knappen flitigt imorse.
Vid 10,15 ungefär så behagade jag att gå upp =) Det känndes som en välbehövlig sovmorgon och jag mådde mycket bra av den också.. Gick upp och tog på mig morgonrocken, tog med mig ett par tidningar och gick tillbaka till sängen. Det blev alltså en riktig slapparförmiddag.
Till lunch gjorde jag, gevapicci och makaroner. Avancerat värre.  
Jag träffade Emelie utanför sjukhuset vid 15,00, jag skulle ge blod äntligen efter tatueringar, operation, penicillin kurer med mera.
Jag hade förberett mig på att det först skulle sticka till rejält och att man sedan skulle känna hur blodet flöt ut ur kroppen. Så var det definitivt inte kan jag lova, visst stack det till lite grann men det försvann ganska snart. Sedan låg jag där på britsen en stund tills det var klart, drack lite vatten och fick sedan ta något att äta.  

På bilden: Såhär fin blev min arm efter blodgivningen.


På bilden: Jag valde detta fina glas från Blodtappen.

Vi hade bestämmt att vi skulle träna men eftersom jag dels har skoskav och dels inte skulle träna så hårt efter blodgivningen så gick jag på ett core pass. Då är det mycket mage, bål, rygg och ben som arbetar.

Precis innan jag skulle ta fram min stepbräda och en madrass skulle jag sätta mobilen på ljudlös, då ringer chefen. Jag råkade trycka av men kände att jag ville veta vad hon ville eftersom jag inte har något jobb efter den 16 augusti. Hon frågade om jag var intresserad av att jobba på Malma och Ellen key. Det innebär alltså att jag jobbar varannan helg och ENDAST fram till klockan 17,00 vardagar. Jag slipper sena kvällar och kommer inte heller ha tidiga morgonpass. Det tackade jag ju såklart JA till.
Raden ligger på ungefär 67% så det är ju inte så jättemycket men mycket bättre än ingenting.
SÅ gott folk, på måndag är det dags för nya äventyr för min del.

Direkt när jag kom hem från gymmet kom mamma och hämtade upp mig, vi skulle handla mat för min kyl var T O M!!! Tanken var sedan att jag skulle åka med henne hem, hjälpa henne med lite datorgrejjer och sedan cykla hem med min kronan.
Så blev det inte riktigt, vi åt mat, pratade, fixade datorgrejjerna, fikade och tillslut kände jag att jag behövde cykla hem, då var det ju såklart ingen luft i däcket.
Min kära mamma skjutsade i alla fall hem mig och det var skönt det, för jag är trööööött, (det sa dom på blodtappen att man lätt blir efter att ha gett blod)

Nu har jag bokat tvättstugan från klockan 07,00-13,00 imorgon så det är bäst att försöka slumra ett par timmar innan det är dax för slit och släng igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0