Ensamheten gör ont ibland

Det kan vara så skönt att ibland få vara ensam, tänka alla miljoner tankar som flyger runt i huvudet på en, läsa en bok, slappa på soffan utan någon annans tjat, bara få VARA helt enkelt. Men bara ibland INTE ALLTID!
Nej, jag är inte ensam jämt, verkligen inte. Jag har en sambo, vänner och familj. Jag jobbar relativt mycket (just nu 70-75 %) och har andra fritidsintressen som tar tid så jag är inte ensam på det sättet.

Min pojkvän, Bas, sebbe, bassie med mera (kärt barn har många namn) är sjöman och jobbar förtillfället i England, detta innebär att han är ledig i 4 veckor i sträck, (oftast) och sen jobbar han i 4 veckor. Nu har Bas varit hemma i 4 veckor, helt underbart!! Idag åkte han och hans syster som har bott hos oss i 5 dagar hem. Bas ska till skeppet och jobba igen och jag blir lämnad ensam.

Just nu gillar jag inte att vara ensam, jag har inte valt att vara ensam, jag njuter inte av det ett endaste dugg. Vem vet, det kanske jag gör om ett par dagar men inte nu.

Han jobbar på ett skepp som bygger öar, gör stränder långa och fina, tar upp sand på botten av havet och fixar till rätt djup så att andra båtar kan komma fram. Förenklat av vad han gör. Min hjälte jobbar hårt när han är iväg, han jobbar som maskinist, ingenjör. I´m proud over my hero!!

Jag ska försöka sova snart, läsa lite bok brukar hjälpa för att bli trött.

Imorgon måste jag köpa 2 paket till vår pakethazard som vi ska ha med kollegorna på fredag hemma hos oss. SÅ städning måste jag också hinna med!!!

Blev så oerhört glad då jag såg att Bassie hade tvättat innan han åkte till flygplatsen. Första gången som jag inte kunde skjutsa (på grund av jobb) så jag hoppas att det inte är ett dåligt tecken.

IM IN LOVE WITH THE BEST PERSON ON THIS EARTH (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0