julen är här!

21 DECEMBER! Kan ni förstå att det bara är tisdag, onsdag och SEN julafton?
För mig har allt gått så otroligt fort på sista tiden, kommer ihåg då jag sa att det BARA var 2 veckor kvar till julafton och nu 2 dagar!
Är jag redo för julen?
Först tänkte jag att: Självklart är jag redo.
Gardiner uppsatta -- CHECK
Julgran inköpt och pyntad -- CHECK
Tomtar och annat julpynt klart -- CHECK
Julklappar inslagna -- Inte klart, har nog hälften kvar
Dammat -- NEEEJ
Dammsugat -- NEEJ
Toaletten, plockat undan, betalat räkningar -- OH NOOO!
TVÄTTAT -- Förra året? Det känns som det var evigheter sen jag tvättade, korgen är mer än överfull. 

Så mitt slutresultat blir att NEJ jag är inte redo för julen än....och jag vet inte hur jag ska hinna bli klar heller.
Imorgon jobbar jag 9,30-16,30 sen ska jag in till stan och köpa de 2 sista julklapparna (om jag inte kommer på något mer jag glömt)
sen ska jag ner till sami på lorient för att lämna lite pengar för biljetter till nyår. (BACK TO THE 90`S)
hem igen direkt efter det och sätta igång med städ och förhoppningsvis tvätt om det finns något ledigt vill säga.

De sista julklapparna hoppas jag få ork till att slå in ikväll.

Då återstår att sälja 3 till biljetter på onsdag SEN är jag förhoppningsvis redo för julen 2009.

23 DECEMBER, dan för dan fyller mammsen år, så jag cyklar dit efter jobbet och hoppas på lite tårta :) och ost och vin som vanligt.
Mitt liv går på högvarv just nu och jag har inte tid att stanna upp!

Hoppas bara att min spontana resa över nyår blir lyckad och att det jag önskar slår in!

GODNATT önskar jag alla er som kan få gå och lägga er nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0