JULKLAPPSINSLAGNINGAR

 


JULPYSSEL!!

Sitter just nu och pysslar lite..jag har alltid tyckt att det är roligt att pyssla men jag har inte alltid tid med det, eller så tar jag mig inte tid till det. Just nu vill jag göra fina julkort och fina inslagningar till julklapparna. Har inte köpt så många julklappar än, 2 stycken till Sebbe så hans paket får bli mina provjulklappar :)

Hoppas ni kan få nytta av några av mina julpysseltips! =)
För det första: Härlig och mysig stämning när man pysslar (behöver inte bara vara julpyssel) är A och O.

Se till att ha trevligt belysning som ni själva gillar och trivs i. Tänk bara på så att ni ser ordentligt ;)


Levande ljus tycker jag är så otroligt rogivande och vackert!

Börja med att plocka fram allt du behöver:

Inslagspapper såklart!


På Ullared, Lagerhaus och Skänningemarken har jag i år hittat så fina snören.

Sen behöver man ju självklart, sax, tejp, etiketter och en penna.

Jag har köpt ett mjukt paket till Bassie, det är varken roligt att ge bort eller att få alla gånger men ack så nödvändiga saker ibland! ;)
För att förvandla ett mjukt tråkigt paket till ett paket med lite mer spänning i kan man:

TIPS: Lägg det mjuka paketet i tillexempel en skokartong eller en annan kartong. 



En stor kartong, hmmm undra om innehållet också är stort eller inte! Nu tror jag att en viss person blir lite nyfiken. Det är ju faktiskt ganska kul att lägga en liten skit sak i en stor kartong och luras lite! : )



Det här fina pappret valde jag till slut :)


Det gäller att vara stabil när man ska klippa rakt och snyggt.


Och så vika in kanterna snyggt och fint! :)



FÄRDIGT!! Eller nästan i alla fall..


Snöret är ju viktigt, (tycker jag) man kan göra på 1000 olika sätt men jag valde ett enkelt idag.


Nu är det klart!!
Om varje paket jag slår in ska ta 15 minuter då J***klar är det bäst att jag sätter fart nu så jag hinner till jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0